Вас вітає Школа-родина №15!

НВК "ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ступенів №15"

Черкаська область
місто Сміла
вул.Кармелюка, 38

(04733)2-80-00
Директор: Шевченко Вікторія Миколаївна
Режим роботи закладу: 7.30 - 18.00
super_nvk15@ukr.net

Інженерний тиждень - тому що цікаво!

24.01.2020 16:24

Відповідно до річного плану закладу, графіку внутрішкільного контролю  з 13 по 17 січня 2020 року в школі проходив інженерний тиждень згідно окремого плану, розробленого вчителями природничих дисциплін – вчителем географії Даушкіною А.В. та вчителем хімії Лисюк М.О.

Метою проведення Інженерного тижня було збільшити зацікавленість учнів молодших, середніх та старших класів наукою і дати їм поштовх до розвитку власного інженерного потенціалу. Заходи, які було заплановано провести протягом тижня перетворили шкільні уроки на цікаві  інженерні майстерні, де кожен учень хотів втілити свій творчий задум.

До участі в заходах запрошувалися учні всіх класів, проте найактивнішими були учні 5-9 класів (вчителі Нестропа Т.Б., Даушкіна А.В., Тринченко О.Л., Слободяник О.В.) та учні 1 – 3 класів (вчителі Брежата О.М., Кузьменко С.С. та Зірник К.М.).

Відкриття тижня відбулося в понеділок та було присвячено дню народження Сергія Корольова – відомого конструктора та вченого. Було оформлено дошку оголошень, де вивішено план роботи на тиждень. Класний керівник 9 класу Андрійчук О.В. провела змагання під назвою CUP – challenge, де дев’ятикласники мали можливість зібрати свою команду та побудувати з горняток наскільки високу башту, наскільки вийде, використовуючи для цього тільки мотузку та гумки. Вчитель географії Даушкіна А.В. з 8 класом побудували часову шкалу винаходів, ознайомилися з історією винахідництва протягом двох тисяч років, дослідили історію відкриттів. Учні мали змогу впевнитися, що винаходи серйозно впливають на наше життя та впевнитися, що спостереження є однією з тих навичок, яку варто в собі розвивати.

Вівторок – день вдалих проектів. Шестикласники разом з класним керівником Даушкіною А.В. оформили географічну карту винаходів, визначивши, які винахідники та інженери зробили винаходи, та якій країни цим принесли славу. Проект «Термометр» викликав бурю позитивних емоцій у другокласників. Класний керівник Кузьменко С.С. з використанням спирту, харчових барвників, соломинок, пластиліну, картону та прозорих флаконів навчили своїх вихованців виготовляти модель термометра. Кожен учень 2 класу прийняв активну участь, проте найефективніші моделі виготовили такі учні: Сопільняк Д., Апілат Л. Коломієць Б., Мартиненко В. Учні 8 класу (Слободяник О.В.) вивчали складні поняття аеродинаміки та реактивного руху та виготовили реактивний автомобіль. Маючи технологічну картку, необхідне обладнання діти власноруч створили цілий автопарк. Найкреативнішими роботами визнано автомобілі учнів Бойка Сергія та Єременко Діани.

В середу на учнів школи чекав Інженерний день. Саме в цей день учні мали можливість на уроках музики змайструвати музичні інструменти. Хочеться відмітити учнів 4 класу, які разом з вчителем Саркісян Е.Е. використовуючи соломинки для напоїв, скотч та ножиці виготовили пан флейти. Підняти зимовий настрій учням 2 класу спробувала вчитель англійської мови Мачульська О.М., яка з харчової соди, засобу для миття посуду та оцту зробила незвичайний сніг. Учні ліпили сніговиків та зробили висновок, що цей сніг і справді дуже схожий на справжній. Вчитель відзначила роботу учнів: Сломчинської Д., Полукєєвої А.. Хоменко А.

На уроці географії (Даушкіна А.В.) учні 7 класу майстрували інженерний механізм для підйому підземних вод. Питань щодо створення механізму виникло багато, проте учні виготовили справжні витвори інженерного мистецтва та підняли горнятко з водою до самого верху конструкції. Найкреативніші споруди виготовили учні: Мазур Н., Максименко Б., Король Н.. Король А., Панасюк І. На уроці біології (Лисюк М.О.) семикласники спробували виготовити модель легень людини. Виготовивши конструкцію учні могли простежити механізм вдоху та видоху, дізналися про життєву ємність легень та від впливу яких факторів вона збільшується. Найактивнішими були: Максименко Б, Король Н.

Вчитель історії Нестропа Т.Б. з учнями 5 класу будували вежі, замки та фортеці з конструктора LEGO. Також п’ятикласники з вчителем Бойко М.Г. ознайомилися з історію винаходів з І ст до сьогодення.

Четвер – День подолання викликів. Учні 2 класу (Кузьменко С.С.) об’єднавшись в групи мали можливість за 30 хвилин створити найскладніші лабіринти, позначити «Старт» та «Фініш» та позмагатися з іншими командами хто швидше подолає відстань лабіринту. Учням 11 класу було складніше: на них чекав виклик «60 секунд» (вчитель Слободяник О.В.). Потрібно було створити трасу для кульки, яка буде головній умові – пройти трасу за 60 секунд. Заслуговує уваги робота учня 11 класу Скорика В.

Також цього дня відбулося засідання шкільного самоврядування. Учні на занятті потренувалися у будівництві вежі з маршмелоу на засадах технології тімбілдінгу. Найактивнішими були: Король Н, Кутова Д, Зайва Ю., Теренник В., Кулинич А.

На уроках трудового навчання учніч 5 та 6 класів (вчитель Діхтяр В.П.) виготовляли «Ловців вітру» та мали можливість проекспериментувати з швидкістю та траєкторією польоту ловця вітру.

Цікаву іграшку, а саме «Тягни-штовхай» мали можливість виготовити учні 1 класу (вчитель Гадюченко А.Г.).

В п’ятницю відбувся день дитячих винаходів, присвячений міжнародному дню дитини-винахідника. Вчитель математики Тринченко О.Л. з учнями 7 класу провела заняття в математичній майстерні, де не тільки познайомила учнів з Платоновими тілами, а й навчила їх виготовляти. Учні 5 класу (вчитель Чайка Т.О.) займалися конструюванням реактивного автомобіля. Тепер вони знають, що будь яке тіло, що рухається по поверхні Землі стикається з опором повітря. Учні 3 класу (вчитель Зірник К.М.) на уроці трудового навчання виготовили портативний калейдоскоп. Учні 4 класу (вчитель Чеп О.І.) практикувалися в створенні, конструюванні та запуску портативних ракет. Першокласники  з класним керівником Брежатою О.М. виготовили та красиво декорували музичний інструмент – маракас. 

На завершення тижня та підводячи підсумки роботи відбулася виставка дитячих винаходів. Всі класи прийняли участь та представили свої творчі здобутки. Всіх активних учнів, які прийняли участь в Інженерному тижні було відзначено сертифікатами.